AFİŞLER KARİKATÜRLER RESİMLER BULMACALAR


GÖRSELLER
ÇEŞİTLERİ
  • Afişler
  • Karikatürler
  • Grafikler
  • Şemalar
  • Resimler
  • Bulmacalar
Görsel öğeler; öğrenenlerin dikkatini çekerek onları güdüler, dikkatlerini canlı tutar, duygusal tepkiler vermesini sağlar, kavramları somutlaştırır, anlaşılmayı kolaylaştırır...

AFİŞLER

Metnin ve resmin kombine edildiği ve asıl mesajı vermeye yönelik tasarlanmış öğelerdir.

AFİŞ TASARIMINDA DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

MESAJ:

Tasarımcı, afiş aracılığıyla vereceği mesajı açıklığa kavuşturmalıdır. Verilmek istenen bilgiyi mümkün olduğunca dolaysız bir biçimde aktaracak görsel sistem oluşturulmalıdır.

MESAJ-İMGE BÜTÜNLÜĞÜ:

Tasarıma temel oluşturn düşünceye uygun görsel seçilmelidir.

SÖZEL HİYERARŞİ:

Tasarımcı afişte yer alan başlık, alt başlık, slogan gibi sözel bilgiler arasında izleyiciyi mesajdaki önem sırasına göre yönlendirecek hiyerarşik bir yapı kurmalıdır.

FARKEDİLEBİLİRLİK:

Buluş ve yaratıcılık içeren herşey afiş tasarımında yansıtılmalıdır. Dikkat çekerek istenilen temayı uyandırabilmelidir.

KARİKATÜRLER

Kavramsal olayı geliştirip verimli öğretim ortamı oluşturur. Mizah etkisiyle gerçekleştirilen bir öğretim kalıcı olabilir ve bu şekilde etkili bir öğrenme gerçekleştirilir.

RESİMLER

Resimler; sözel mesajların öğrenciler tarafından anlamlaştırılmasında somutlaştırılmasında en yaygın olarak kullanılan öğretim materyalidir. Sözel olarak anlatılması zor olan ya da rakamsal olarak anlam ifade etmeyen sayılar bir resim aracılığıyla kolaylıkla öğrenciye aktarılabilir. Resimlerin; gerçeğe uygun olması, renkli olması ve gerektiğinde yazılı açıklamalar içermesi gerekir.

RESİMLERİN SAĞLADIĞI YARARLAR

  • Öğrencinin kavramı anlamasına, yorumlamasına ve kavramlar arası ilişkileri görmesine yardımcı olur.
  • Sınıf ortamında taşınması kolaydır.
  • Öğretmen ve öğrenci tarafından kolaylıkla üretilebilir.
  • Resimlerin yapılması çoğu zaman gelişmiş bir teknoloji gerektirmez.
  • Bütün içeriği sunmak yerine içeriğin açıklanmasında kullanılabilecek ve öğretmene yardımcı olabilecek destekleyici bir materyaldir.

BULMACALAR

Bulmaca çözmek, kimimiz için çok eğlenceli, kimimiz içinse çekilmez bir uğraşı olarak görünmektedir.İnsanların bulmacaya bakış açıları bu şekilde farklılık gösterse de, bilim adamlarının bu konudaki (bulmacanın yararları) fikirleri sabit ve tek yönlüdür. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, özellikle genç yaşta bolca bulmaca çözerek, beynimizin çalışma sistemini güçlendirebilir.Öğrencinin düşüncesini geliştirir. Bulmaca çözmek, muhakkak ki her yaştan insan için yararlı ve güzel bir etkinliktir.

Ders konularıyla ilgili hazırlanmış bulmacaları çözmek ise;

  • Öğrencinin konuları pekiştirmesini,
  • Bilgilerinin kalıcılığını sağlamasını,
  • Okuma-yazma becerisini geliştirmesini,
  • Bütünsel ve parçalayarak düşünmesini,
  • Problem çözme yeteneklerinin artırılmasını,
  • Farklı düşünebilmesini vb sağlar.